De (goeie) vraag is al op 20 april gesteld door Sir. Alien, maar toch, nu "het" zo dichtbij komt:

Staat het voor jou vast op wie je gaat stemmen op 4 juni bij de verkiezingen voor het Europees parlement?

Ga je stemmen?

Hebben de reclamecapagnes nog invloed gehad op jouw keuze?

Wil je hier kwijt op wie je gaat stemmen (en waarom)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ga sowiezo stemmen (doe ik altijd) maar ik weet nog niet op wie. Ik heb de stemwijzer al gedaan, maar de uitslag vind ik wazig, en er zijn zo'n 3 partijen die daarbij heel dicht op elkaar zitten.

De komende maand ga ik me wat meer verdiepen in de standpunten en naar aanleiding daarvan ga ik mijn stem uitbrengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik zit nog te twijfelen tussen de d66 en de sp.
ze waren laatst bij pauw en witteman maar zoals gewoonlijk waren die gasten weer eens het vak politicologie aan het oefenen dus zij die het oprechtste klonken krijgen mijn stem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar leek het toch op het vergelijken van andere partijen dus in dat opzicht het bestuderen van de macht als die in de eu komen te zitten.
Nee...

Het zal zeer waarschijnlijk weer VVD worden, maar op wie heb ik eigenlijk nog geen moment over nagedacht...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk blanco, maar dat weet ik nog niet zeker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik ga zeer zeker stemmen. Ik weet ook op welke partij, maar nog niet op welke persoon. Verkiezingscampagnes heb ik nog niet gezien, maar die heb ik ook niet nodig. En nee, ik ga niet vertellen wat ik ga stemmen. Stemgeheim, je weet toch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal vast weer SP stemmen, maar wellicht is er nog een andere partij in hetzelfde straatje die op Europees niveau het net iets beter kan doen. Voor Europa is de SP me net iets te anti-Europa.

Ik zou de Partij voor de Dieren overwegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
SP is voor mij in dit geval uitgesloten. Ik heb respect voor de partij en hun filosofie, maar de enorme stemmingmakerij waar ze in deze campagne mee bezig zijn... nee.
Wat Europa betreft is D66 zo ongeveer de meest pro-Europese partij, en dat lijkt me persoonlijk hard nodig om te voorkomen dat de EU (meer) verwordt tot een logge praatclub waar niets uit voortkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jan Marijnissen, oud-fractievoorzitter en huidige partijvoorzitter van de SP, heeft opgeroepen om over te stappen op een ander regeermodel. Er moet een partijoverschrijdend kabinet komen 'dat uit vooral wijze mensen bestaat', aldus Marijnissen tegenover nu.nl. Klinkt goed natuurlijk: geen partijbelangen meer die een corrumperend effect hebben op belofte en beleid, maar krachtdadig optreden door onpartijdige wijzen in het belang van de gemene zaak.

Is dat nou zo moeilijk om te zien? Het nieuwe regeermodel van Marijnissen is anti-democratisch en zeer kwetsbaar voor een dictatoriale ontwikkeling. Als de wereldproblemen maar groot genoeg worden, is blijkbaar zelfs de meest doorgewinterde voorman van jan-met-de-pet bereid om een of andere elite alle macht te geven.

overgenomen uit andere bronnen ,over zulke gedachten
maak ik mij ernstig zorgen geen wonder heeft ook een zeer CPN achtergrond gedachte. voor mij geen eu
en zeker geen goed idee voor jan met de pet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga wel stemmen, maar hoop dat mijn economen-vrienden er niet achter komen. D66.