Omdat je daar eelt opbouwt, om je voeten te beschermen. En waar eelt zit, kan geen haar groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar wel een geen haar groeit op je lichaam is genetisch bepaald. De huid van je voetzolen en handpalmen is anders opgebouwd dan bijvoorbeeld de huid op je benen. Er zitten geen haar- en talgklieren, maar zweetklieren en speciale zenuwuiteinden.
Ook bestaat de opperhuid uit vijf lagen, terwijl die op andere plekken maar vier lagen dik is. Dit omdat het erg aan slijtage onderhevig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op je voeten zit eelt het is een verdikking van de opperhuid en heeft een beschermingslaag. Er kunnen door de verdikte oppperhuid geen haren groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evolutionair bekeken zou het een verspilling van eiwitten zijn (die de rest van het lichaam goed kan gebruiken) om constant haren te laten groeien op een plek waar ze nog sneller zouden slijten dan dat ze een functie krijgen.